Geschiedenis

Hippische Vereniging Lichtenvoorde (afgek. HVL) is in 2004 opgericht tegelijk met de oprichting van het Paardensportcentrum Lichtenvoorde (afgek. PSC-L). Het was de eerste startkaartenvereniging in de regio en richte zich dan ook meteen op de wedstrijdruiters met eigen insrtuctie.
Met een contributie van slechts €25,- per jaar bestaat HVL uit circa 175 leden met een startkaart en een klein bestuur.
Aangezien de vereniging nog zo jong is heeft het nog niet veel meegemaakt.

Oprichting van de vereniging en het werven van de eerste leden.

2005 - 2007
Werven leden en organiseren van de eerste wedstrijden.
Enkele individuele afvaardigingen naar Regio- en Nederlandsekampioenschappen

Enkele individuele afvaardigingen naar Regio- en Nederlandsekampioenschappen
Voor de eerste keer deelname aan het verenigingskampioenschap, dit resulteerde in een derde plek op het Gelders Kampioenschap en op de Hippiade.

Enkele individuele afvaardigingen naar Regio- en Nederlandsekampioenschappen
Voor de tweede maal deelname aan het verenigingskampioenschap. Weer werden we derde op de regiokampioenschappen, maar op de hippiade lieten we steken vallen.

We beginnen weer fris aan het nieuwe seizoen.
Enkele individuele afvaardigingen naar Regiokampioenschappen.